Waarom blijft het rode acculampje van mijn Suzuki Alto Automaat branden tijdens het rijden?

De accu is nog goed en de dynamo is gereviseerd. De computer is uitgelezen en geeft geen foutmeldingen. De garage weet het niet meer en ik ook niet. De auto is al een keer stil komen te vallen en ik ben bang dat dit weer gaat gebeuren. Hoe lang duurt het voor een volledig opgeladen accu 'leeggetrokken' is? Weet iemand wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo uit ervaring weet ik dat het accu controle lampje op het dashboard een impuls aan de dynamo geeft die op zijn beurt dan gaat bij laden , als deze gaat laden dan moet het lampje uitgaan ! .
Kort door de bocht....... Dynamo laad niet bij . Dit is te kontroleren door met een voltmeter/ multimeter de accu te meten met draaiende motor, u zou nu de accu spanning op moeten zien lopen naar ong.14 volt ! . Blijft de spanning ongeacht gasgeven op 12 volt of minder dan laad hij niet bij . Laad de accu wel bij dan zou ik de bedrading op de dynamo ontroesten .

Het beste antwoord

Als het rode lampje niet uitgaat, dan zou ik vrezen dat de wagen al snel niet eens meer start ’s morgens, of anders dat u weer eens onderweg stilvalt.

De ANWB wijst er op dat u de garage altijd eerst een kans moet geven het teruggekomen of niet verholpen probleem op te lossen.
http://www.anwb.nl/rechtshulp/koop-en-onderhoud/reparatie-en-onderhoud/stappenplan-reparatie-en-onderhoud

Anders zou ik zeggen: ga naar een andere garage, en dan liefst een Suzuki dealer!

Als de huidige garage al een Suzuki dealer is, dan kunt u contact opnemen met de importeur.
En er is een alternatief: ga naar een bedrijf gespecialiseerd in auto-elektra, zoals accu’s, dynamo’s, startmotoren en de problemen die in de auto-elektra zelf kunnen schuilen.
Je hebt tegenwoordig ook speciale installatie-bedrijfjes die autoradio’s en diefstalbeveiliging en andere auto-elektronica installeren. Die kunnen u wellicht zelf helpen, en anders weten zij wel een auto-elektra-specialist. (Elektra is niet hetzelfde als elektronica.)

“De garage weet het niet meer” is zowel eerlijk als een absolute flutreactie! Wat ze altijd nog wél horen te weten, is wie u dan wél zou kunnen helpen! Er zit iets niet goed en dat IS te vinden!
Desnoods zoekt u een automaterialenhandel op (Gouden Gids, online) en vraagt daar aan de balie of ze een specialist weten op auto-elektragebied.
Bordensteker