wat is moeilijker voor autorijbewijs: theorie-examen of praktijk-examen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
5.1K

Het beste antwoord

Het praktijk-examen is moeilijker denk ik.
Theorie is te leren en is meerendeels stampen én inzicht. Een paar rijlessen vóór het theorie-examen is handig en wenselijk voor het visualiseren en inzicht krijgen van verkeerssituaties en verkeersregels. Hoe handel je én waarom?
Tijdens het praktijk-examen wordt je getest op theoretische kennis, rijvaardigheid (controle en kennis over de auto), bijzondere verrichtingen (inparkeren), rijgedrag (zelfvertrouwen, sociaal wenselijk gedrag, besluitvaardigheid, risico-analyse).
Maar als je goed voorbereid bent, haal je beide examens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is voor iedereen verschillend.

Voor het theorie examen moet je goed kunnen leren en voor het praktijkexamen moet je gevoel voor techniek hebben. En verkeersinzicht. Kunnen anticiperen op het gedrag van medeweggebruikers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het theorie-examen is over het algemeen niet zo moeilijk, áls je er de tijd maar voor neemt.
Het moeilijkheid van het praktijk-examen daarentegen hangt echt af van de persoon. Sommigen hebben het snel onder de knie, sommigen niet.

Ik denk dat de meeste mensen meer moeite hebben met het praktijk-examen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praktijkexamen, dan moet je vaardigheden laten zien. Het theorie-examen kun je gewoon voor leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan hoe je rijdt, voor mij persoonlijk zeker weten pratijk want ik leer ook vrij makkelijk, maar fietsen is geen heel groot succes :P Maar ik ken ook iemand en die kan gemakkelijk pratijk doen maar heeft examen vrees dus wil niet leren voor zijn theori... Dus het verschilt per persoon maar over het algemeen, denk ik, praktijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praktijk, daarin kom je onverwachte situaties tegen waarop je moet reageren. De theorie kun je leren, tot in den treure en veel oefen examens maken.