Wat is een goede, zuinige en veilige tweedehands auto voor onder de €2500?

Merk en type graag. En waarom natuurlijk...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Het beste antwoord

Onder de 2500 euro zou ik kijken voor een japanse auto tussen 1991 en 1996.

Een van mijn keuze's is al genoemd: de mazda 323F. Hoge kwaliteit, verbruikt geen olie, de 1.6 is een zuinige motor en ik bijna kostenloos rijden. Naast de reguliere olie verversen of een filter vervangen nog nooit problemen gehad.

Wat ook een goed alternatief is, is de Mitsubishi Lancer. Deze is iets zwaarder en verbruikt iets meer, maar hiervoor geldt ook dat het onderhoud zeer goedkoop is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Mitsubishu colt; redelijk zuinig en heel betrouwbaar, ik had er een voor 2000 heb er vier jaar in gereden en nooit wat mee gehad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een Smart?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een mazda 323F is niet kapot te krijgen! Zelf rijd ik al 3 jaar een peugeot 205 uit 96 en heb er pas 1 keer recent iets aan moeten laten repareren. Je moet moet natuurlijk ook geluk hebben met een auto
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik rijd zelf een Opel Corsa. Een jaar geleden voor 4k voor betaalt maar dat was voor de criss en ik had een behoorlijk luxe uitvoering. Als je zuinig rijdt kan je 1 op 12 tot 1 op 15 eruit halen. Belasting en verzekering zijn geen drol in vergelijking met andere auto's. Wel klein en ook geen racemonster. Wel zuinig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
rij zelf een hyunday exel, goedkoop in de wegenbelasting, zeer zuinig en ruim genoeg voor een gezinnetje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hierbij een nieuwe mercedes voor 20 maar euro!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je hoeft niet perse naar de merk te kijken maar naar de cilinder inhoud .

1.0 of t/m 1.4 zijn de zuinigste
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je maakt de keuze wel heel beperkt he...
Wat versta je onder zuinig?
Wil je airbags? Wil je een kreukel zone?
Persoonlijk zou ik mijn vrouw niet in een alto swift picanto model de weg opsturen. Bij een aanrijding ben je helemaal nergens. Persoonlijk vind ik ook dat op veiligheid niet bezuinigd moet en mag worden. Naar mijn mening kun je beter een oude audi 80, opel vectra, 3 serie kopen dan iemand anders zijn afdanker. En wat de zuinigheid betreft, het ligt voornamelijk aan je eigen rijstijl. Zie filmpje, m3 vs prius.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een volvo v40, een volvo is altijd betrouwbaar!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Netherfred;

Ik zou voor dat geld op zoek gaan naar een van de laatste Peugeots 205 en dan bij voorkeur een 1,4 Generation. Oerbetrouwbare auto's, fijn en goed rijdend, tijdloos van ontwerp met een motor die bijna niet te verslijten is. Als ik vorig jaar al geen 106 voor mijn vrouw had gekocht was ik zeker naar onderstaande gaan kijken, maar zo staan er nog veel meer te koop. Succes.