Hoe kan het dat mijn auto sinds kort met een kleine snelheid, gaat 'slippen' in een scherpe bocht?

Het stuur gaat dan licht aanvoelen en een eigen leven leiden...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
6.6K

Antwoorden (4)

Zijn je banden misschien glad, zonder profiel dus? Anders even langs de garage, dit klinkt niet veilig!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed dat je stuurbekrachtiging hebt. Dit wil dan zeggen dat hoe trager je rijd hoe soepelder het stuur ronddraait. Hoe harder je rijd hoe stroever het rond draait.Vroeger was dit anders om. Het zou dus kunnen zijn dat er iets mis is met de stuurbekrachtiging. Ik zou toch niet blijven rijden en zo snel mogelijk het probleem laten nakijken.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het stuur een eigen leven gaat leiden en de wielen een slippend geluid gaan maken dan is er iets ernstig mis met de speling op de stuurkogel. De wielen zijn dan niet meer uitgeleend en kantelen als het ware. Die kan zelfs afbreken. Ik zou er snel een naar laten kijken want dit is potentieel levensgevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De verschillende mogelijkheden voor dit probleem zijn:
te lage bandendruk in de voorwielen
versleten schokdempers
stabilatorstangen versleten aan een of twee kanten
versleten banden met te weinig profiel
slechte grip op het wegdek door weersinvloeden
te hoge beladingsgraad waardoor te weinig druk op de voorwielen.
Ga dus naar een garagebedrijf van je vertrouwen en laat het nakijken voor dat je nog meer stukken krijgt of erger een ongeluk