Wat is een lichte en goedkope auto met bouwjaar tot 2005?

Hallo,

Als vrouw heb ik niet zoveel verstand van auto'dus hoop ik dat iemand mij kan helpen. Ik ben hoognodig toe aan een nieuwe auto maar weet niet wat een goeie auto is voor een vrouw met 3 tieners. Het is vooral rijden in ons dorp en in de vakanties soms weg naar grote steden dus op de snelweg.

-graag niet meer dan 1050 kg (Wegenbelasting)
-bouwjaar tot 2005
- en zuinig in verband met kosten benzine.

ik hoop dat iemand me kan helpen!

Alvast bedankt groetjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
Poet
10 jaar geleden
http://www.autotrader.nl/auto/5kqjt/detail/?zoekopdracht=opel-astra%7Cbouwjaar-tot-2005%7Caantal-stoelen--5%7Ccarrosserie--stationwagen%7Csorteer-op-bouwjaar
Poet
10 jaar geleden
Kijk even op autotrader.nl en/of ttp://www.anwb.nl/auto/besparen/top-10-zuinige-autos/zuinige-occasion-kopen Daar kun je zoekopdracht goed toespitsen en er is erg veel aanbod. Enkele tips: * Met de kinderen zou ik een stationwagon nemen want die heeft meer ruimte achterin terwijl het voor het gewicht van de auto amper verschil maakt.
* Opel is niet gek omdat dit degelijke auto's zijn maar zonder een chique naam waar je extra voor betaalt. Bovendien zijn ze altijd massaal verkocht zodat je op de sloop alle onderdelen makkelijk en dus goedkoop kunt halen. Kijk ook eens wat er staat bij dealers in je eigen buurt. Inruilers van andere merken hebben ze bij de verkoop van een nieuwe auto geaccepteerd maar nu staan ze die dealer feitelijk maar in de weg. Daar kun je dus goed op afdingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is dit wat voor je: http://www.autotrack.nl/tweedehands/seat/cordoba/10621521?

Het beste antwoord

Ik zou met deze eisen naar een fiat panda kijken. Deze zijn voor 3500-4500 te koop van rond 2005. Het is een ruime auto, zuinig en 21 euro wegenbelasting p/mnd. Met drie tieners zit je achterin niet krap. Het is bovendien goedkope techniek.

Neem in ieder geval een 4 deurs, tenzij je kinderen acrobaten zijn.
paulus811
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1. En het is geen 4 deurs maar 5 deurs (de achterklep wordt ook meegerekend als deur)
paulus811
10 jaar geleden
Klopt Maarten, maar ik blijf het verwarrend vinden. Een deur is voor mij iets waar een persoon doorheen kan. Maar je hebt gelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha ik ook, ik zei het niet om jou klein te maken. Ik deed het om het voor de VS duidelijk te houden. Ook bij een mogelijke dealer.

Andere antwoorden (1)

Wij hebben zelf een renault twingo, prima autootje! Laadruimte is verstelbaar (achterbank kun je in een klik naar voren schuiven) wat handig is als je soms eens iets meer moet laden. Goedkoop in verbruik en wegenbelasting. Succes met jou zoektocht.