Waarom zitten er op motorbanden en autobanden geen reflectoren zoals die wel op fietsbanden zitten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

auto's zijn groot genoeg om op te vallen, en hebben andere manieren, bijvoorbeeld, ze hebben lampen die erg vel zijn en ook niet te vergeten dat ze veel geluid maken.
motoren, het zelfde, zijn redelijk groot, maken veel geluid en hebben ook goede verlichting.

fietsen daar in tegen, maken minder tot geen geluid, hebben niet heel veel licht.
als ze (bij een rotonde) over willen steken heb je niet veel meer aan dat kleine lichtje voor en achter, dan moet je ook (om te zorgen dat je van de zijkant gezien wordt) links en rechts lichten dragen, dat word wel heel veel van het goede.
reflectoren op de wielen zijn goedkoop, goed voor het milieu en erg opvallend als je van de zijkant nadert.