wanneer is het goedkoper om diesel te rijden ipv benzine. Bij hoeveel kilometers per jaar is het rendabel?

ik wil een andere auto kopen en weet niet of dat benzine of diesel wordt

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Het beste antwoord

Kijk hier eens naar, want het verschilt ook nog per auto (gewicht bijv, ivm met belasting). Op deze site kun je benzine, diesel en LPG met elkaar vergelijken per gewichtsklasse. Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

- Bij een jaarlijks kilometrage van minder dan 15.000 km is benzine praktisch altijd het voordeligste alternatief
- Dieselauto’s zijn zuiniger en de literprijs is lager, maar de aanschaf fors duurder
- Daardoor is het pas vanaf circa 30.000 km per jaar een optie
- LPG is reeds voordeliger vanaf zo’n 15.000 km.
op onderstaande link staat veel informatie,

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Gast;

Mijn voorgangers gaven al erg goede antwoorden. Ik kan daar nog een paar dingen aan toevoegen; neem in je berekeningen vooral ook mee of je een nieuwe of gebruikte auto wilt kopen. Afschrijvingen kunnen per merk/type/brandstof namelijk sterk verschillen en dat is en blijft de grootste kostenpost bij de meeste auto's. Neem ook de kosten en frequentie van onderhoud vooral mee in je onderzoek.