Een lading mag nooit meer dan een meter achter de wagen uitsteken. Er geldt echter een uitzondering: lange ondeelbare stukken mogen maximum 3 m achter het voertuig uitsteken.
Bovendien moet elke lading die meer dan een meter uitsteekt van de correcte reglementaire signalisatie worden voorzien.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is Vraagsteller afkomstig uit België? je bron wel.
fremar
10 jaar geleden
Inderdaad,dacht uit bron dat dit zie iets europees is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom het mij opviel...bovenaan mijn link staat de keus vandaar.
zie de link. het is afhankelijk of je een imperiaal hebt of aanhangwagen.
qua breedte mag het niet meer dan 20 cm zijn, qua lengtt nooit meer dan 1 meter, maar dat is ook weer afhankelijk van hoe lang je auto is, want hij mag ook langer dan 2.55 zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lengte
Deelbare lading mag niet uitsteken.
>>>Ondeelbare lading mag maximaal 3,5 meter uitsteken<<<
>>>te rekenen vanuit het midden van het stuurwiel<<<

Breedte
De breedte mag lading inbegrepen maximaal 2,55 meter zijn [op onverharde wegen max. 2,20 meter]
Op een aanhangwagen mag de totale breedte lading inbegrepen maximaal 3 meter zijn