Kan nadat gerestaureerd is spontaan na 10 jaren een perfecte lak te hebben gehad in eens vol te kunnen staan met blistering?!

De auto is vorig jaar getaxeerd, en daarbij werdt vermeld dat de lak in een uitstekende staat verkeerde, ivm een op instort verkerende garage heb ik met toestemming van de verzekerings maatschappij toestemming gevraagd om de auto in de wintermaanden in een afgeloten tent te mogen plaatsen. Tot mijn grote schrik stond mijn auto in 2,5 maand tijd van top tot teen helemaal vol met blaasjes (blistering, volgens de schade expert door slecht spuitwerk, terwijl de auto ruim 10 jaar perfect in de lak zat zonder enige blaasjes of roest puntjes of wat dan ook...volgens het taxatie raport van vorig jaar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

Dit soort manco's in het sluitwerk zie je niet van buitenaf. Dat zit onderhuids. Het plaatsen van een auto in een tent is ook niet echt verstandig tenzij zeer goed geventileerd. Een carcoon bijvoorbeeld blaast continu verse lucht de tent in. Als een auto in een slecht geventileerde ruimte staat kan dat echt grote gevolgen hebben. Vocht gaat overal tussen zitten. En niet alleen de lak. Er zal wel meer in zeer korte tijd verouderd zijn. Niet de verzekeraar de schuld geven je had zelf beter moeten nadenken.