Moet bij de Daihatsu Sirion 2 de riem vervangen of heeft hij een ketting?

De garage zegt distributieketting en niet vervangen.
Het instructieboekje zegt distributieriem.
Onduidelijkheid troef.
Hij heeft nu 80000 gelopen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
6.9K

Antwoorden (3)

Dat ligt aan de motor, heeft u eventueel een foto van de motor?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit zou ik navragen bij de Daihatsu dealer. Dan weet je het 100% zeker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens de ons beschikbare informatie hebben alle motoren van de Sirion2 een distributieketting.
Distributieriemen kwamen uitsluitend bij de Sirion1 1.0 12v voor.