Waarom gaat de ene auto links boven in de achteruit en de andere rechts onder,dit had toch beter een standaard handeling kunnen zijn .?

Nu reed ik in zijn 4 tegen een ander op de parkeerplaats terwijl ik dacht achteruit te gaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Antwoorden (3)

Da's een beetje dom, hé? Maar waar de achteruit zit bij een auto is afhankelijk van wie de versnellingsbak gebouwd heeft. Er zijn versnellingsbakken met 4 versnellingen maar er zijn er ook met 5 of 6. Het is maar net waar de fabrikant de schakelstang in de bak monteert.
jc54
14 jaar geleden
Er zijn volgens mij geen auto's meer die je in de achteruit kunt zetten zonder de vergrendeling te overbruggen. Dat je dit niet hebt gemerkt, is op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.

Maar over standaardisatie: er bestaat geen standaard omdat iedereen wat anders wil. Als alle auto's hetzelfde moesten zijn, reden we nu nog steeds in een LADA, een tijdloos model waar ze vergeten zijn om enig comfort, smaak of plezier in te stoppen. In deze auto zat alles op dezelfde plek, ongeacht welk bouwjaar je had.

Gelukkig zit de wereld anders in elkaar en hebben we verschillen, onderscheid tussen de merken, verschillen in kwaliteit en in eigenschappen, in comfort, snelheid, weggedrag en uiterlijk.
itsme
14 jaar geleden
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
bij mijn fiat zit er ook geen vergrendeling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vorige auto (Marbella) ook niet. Het punt is natuurlijk dat niet alle auto's in de afgelopen drie jaar zijn gebouwd.
Het staat bijna altijd op de pook aangegeven. Vroeger was er nog meer variatie, de 1e versnelling van de lelijke eend zit op de plaats waar bij de meeste auto's de 2 zit. Misschien zou een automaatje wat voor je zijn :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt! Vroeger hadden veel meer auto's het en je ziet het in sommige raceautos nog, je moet namelijk snel kunnen schakelen tussen de 2 en 3, en dat kan beter als deze tegenover elkaar zitten.
Niet dat mijn eendje een raceauto is hoor ;-)