Auto start niet, maar na wiebelen start hij ineens wel, zonder problemen. Wat kan dit zijn?

Laatst met onze auto weggeweest. Na een korte stop van ongeveer 2 minuten (contact eraf gehad), weer willen starten, maar geen reactie. Je hoort wel iets, maar dit is niet het geluid dat je hoort als de accu leeg zou zijn.
Na de auto te bewegen (zelfs wiebelen met je kont ;-)) is het probleem opgelost en start de motor als een zonnetje. Wat is er dan mis met onze Peugeot 306? Welk onderdeel zou aan vervanging toe zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

Hallo normaal gesproken : startmotor functioneert niet meer , blijft zgn. hangen, dus vervangen door bv. een ruil of nieuw start motor, zoek in bv. in gele gids naar revisiestartmotor, doei! Ludgardon
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

probeer eens alle kabel verbindingen zit er geen draad los spuit t in met contact spray franse auto"s en vocht gaan slecht samen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat us de starter die blijft hangen. Normaal wanneer je start grijpt er een tandwiel uit de starter in een groter tandwiel in de wagen. Het is het tandwiel van de starter dat dus blijft zitten. Als het echt niet meer gaat door te wiebelen, dan kan op de starter tikken soelaas brengen. Als het probleem blijft aanhouden dan moet de starter vervangen worden. Ik weet niet hoe oud je wagen is, maar weet dat starters relatief goedkoop te vinden zijn in de auto afbraak. Als je dan nog iemand vindt die hem kan plaatsen ben je goedkoop geholpen.