Wat gebeurd er precies op een intake les autorijden?

Ik heb morgen een intake les maar zou graag willen weten wat er precies gebeurd en hoe het er aan toe gaat. Ik kan me niet voorstellen dat ik in mijn straat voor het stuur word gegooid en dat er word gezegd: ga maar ..... toch?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
3.5K

Antwoorden (2)

er wordt even uitgelegd hoe de bediening van de auto werkt en dan ga je met hulp van de instructeur wel lekker een stukje rijden. de instructeur zal je helpen bij het koppelen en aangeven wanneer je moet schakelen. bijremmen waar nodig. op die manier kan jij je concentreren op het sturen en een beetje wennen. bij mijn eerste les gingen we bijv al vrij snel de snelweg op. wel spannend natuurlijk.

door het rijden kan de instructeur zien hoeveel felling je hebt met het autorijden en kan hij een inschatting maken van hoeveel lessen je nodig zal hebben.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Bij een intest of proefles wordt gekeken wat je aanvangsniveau is en hoeveel lessen er waarschijnlijk nodig zijn voordat je klaar bent voor je CBR examen. Niet iedere leerling is hetzelfde natuurlijk, sommigen hebben mogelijk al een rijbewijs uit een ander land en moeten hier opnieuw examen doen bij het CBR.
De instructeur zal je normaal gesproken meenemen naar een verkeersluw gebied, waar je in alle rust kan leren schakelen en de basis bediening van het voertuig kan oefenen. Als je in de stad woont, en je hebt een goede rijschool, zal je waarschijnlijk niet thuis opgehaald worden, maar afspreken op een station buiten het centrum. De drukte is natuurlijk niet geschikt voor een eerste les (voor sommigen wel leuk, maar niet leerzaam!)