hoe komt het dat mijn auto erg slecht start?

ik heb een peugeot 407 sw uit 2004 en deze start met regelmaat heel erg slecht. Ik moet echt haast de accu leegstarten wil hij aanslaan. De dag daarna start hij zo in 1 keer. je kan er geen pijl op trekken. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ? Aan de accu denk ik niet dat het ligt, en de startmotor lijkt me ook het probleem niet, anders zou die toch nooit starten ? heeft iemand een idee ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
4.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Benzine of diesel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
benzine
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had echt gedacht dat het een diesel was ...
Kan aan twee zaken liggen ... brandstoftoevoer of de ontsteking.
Is het al lang geleden dat je onderhoud liet uitvoeren?
Er zal toch een mekanieker aan te pas moeten komen vrees ik.

Het beste antwoord

Dat zijn bijna zeker je bougiekabels die poreus en vochtdoorlatend zijn geworden. Het beste kun je die vervangen door nieuwe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ga morgen maar even langs de garage. was erg benieuwd vandaar de vraag hier! bedankt allemaal!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedank Azerty maar even met 10 punten

Andere antwoorden (3)

ik denk toch dat het je startmotor is dan staat die net verkeerd om aan te slaan en anders misschien je dynamo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat moet je me toch een uitleggen Ronnie.
Een startmotor die verkeerd staat?
En wat kan er nu aan de dynamo schelen als de batterij terug opgeladen is nadat de wagen gereden heeft. Als de dynamo niet of slecht werkt dan krijg je geen lading en bijgevolg een platte batterij met als gevolg dat er niets nog werkt.
Als de startmotor draait dan is het al geen probleem aan de batterij, generator of de startmotor. Wat jij beschrijft is typisch voor defecte gloeikaarsen bij een dieselmotor.
Deze gloeikaarsen verwarmen de cilinders zodat de lucht bij compressie heet genoeg is om de diesel die ingespoten wordt te ontbranden. Zonder gloeikaarsen blijven de cilinders te koud en moet je lang genoeg starten om de cilinders op te warmen (de lucht die wordt samengedrukt wordt warm en warmt zo de cilinders op tot die de temperatuur hebben die nodig is om de diesel te ontbranden.
Typisch is dat er hierbij tijdens het starten een witte, stinkende rook wordt uitgestoten (onverbrand dieselmengsel).
Mogelijk zijn de gloeikaarsen al langer defect maar merk je het nu pas omdat het 's morgens al wat kouder begint te worden. Als het heel koud wordt dan kun je het vergeten, vroeg of laat zal je zodanig je batterij ontladen dat je ook daarmee in de problemen komt.

Gaat het om een benzinemotor dan ligt aan de brandstoftoevoer maar meer plausibeler is het een probleem met de ontsteking, maar ik denk dus echt dat het bij jou om een dieselmotor gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het gaat om een bezinemotor
Dat zou wel eens weer te maken hebben dat het s'avonds weer vochtig word.
Optrekkend vocht wat op bougiekabels neerslaat.
Misschien zijn ze poreus, anders kan je ze misschien eens inspuiten met een spuitbusje "Dampstart" (te koop bij autoshop) om ze vochtwerend te houden.