waar kan ik de koppelingsolie bijvullen van een toyota aygo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
3.1K
Bordensteker
10 jaar geleden
Bij een auto met automatische versnellingsbak spreek je meestal niet van koppelingsolie, maar van transmissievloeistof. Die hoeft zelden bijgevuld te worden, maar indien nodig, kan dat denk ik soms via een aparte vulbuis. Bij sommige Toyota’s is er blijkens het internet inderdaad sprake van wat je "koppelingsolie" zou kunnen noemen (clutch fluid), maar langs waar die bijgevuld kan worden, dat zou ik niet weten. In het uiterste geval zouden instructieboekje of dealer uitsluitsel moeten kunnen geven.

Antwoorden (2)

@ bordensteker: Toyota aygo is niet met automaat geleverd.

meestal vul je de koppeling bij in het remvloeistof potje (deze is vaak verbonden met de koppeling)
ik weet niet precies hoe dit bij een aygo zit maar anders zit het vlak boven het koppelingspedaal of bij de koppelingscilinder.

ik weet niet wat de reden is, maar als het alleen ter controle is het rempotje niet bijvullen! Maar als dit onder het minimum is je remmen laten controleren (vloeistof niveau is afhankelijk van de dikte van je remmen)
als je koppeling vreemd aanvoelt kun je het beste naar een garage gaan om de koppeling te laten controleren en eventueel de koppeling te ontluchten/ koppelinsvloeistof te verversen

Toegevoegd na 2 uur:
Edit: volgens mij heeft een aygo een koppelings kabel en bestaart er geen koppelingsolie bij een aygo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
koppelingsolie?? bestaat niet hoor. Alleen in een automatische versnellingsbak zit olie en ik ben nog nooit een Aygo tegengekomen met zo'n bak