op mijn gestolen auto is een nieuw kenteken afgegeven hoe kan dat?

er is proces verbaal gemaakt en verder gebeurd er niks

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
ronron1212
10 jaar geleden
Verzekering gemeld dat je auto gestolen is? hoe weet je trouwens dat je auto een nieuw kenteken heeft?

Antwoorden (1)

weet je zeker dat het jou auto is?
zo ja kan het mogelijk zijn dat het chassis nr van een andere auto over gelast is waardoor een ander kenteken bij de auto hoort.
bij een eventuele verkeers controle of apk zullen ze het kenteken met het chassis nr vergelijken.
dit zal goed gaan totdat ontdekt wordt dat het chassis nr overgelast is.
maar zelfs als dit gebeurt is het niet te bewijzen dat het jou auto is, en aangezien het chassis nr niet klopt met de auto kan er geen kenteken meer op de auto gezet worden en is dus eigenlijk waardeloos.

ik weet niet wat voor een auto het was, maar meestal gaan gestolen auto's naar een oosblok land waar de kenteken registratie niet gelijk loopt met nederland.
ze kunnen daarna de auto niet in nederland terug invoeren aangezien het chassis nr hier als gestolen staat geregistreerd