waar zit het oliefilter van een seat ibiza 1.2 bouwjaar 2010?

Ik wil het oliefilter van mijn seat ibiza 1.2 bouwjaar 2010 vervangen, maar weet niet waar deze zit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2 3cylinder of een 1.2 tsi 4 cylinder? Bij de 1.2 tsi zit hij bovenop in ieder geval
jc54
10 jaar geleden
Ga je ook de motorolie vervangen? Alleen een filter vervangen heeft geen nut.

Antwoorden (1)

Kijk eens achter of onder het blok.
Dergelijke filters zitten vaak op de idiootste plekken.
Maar is duidelijk te herkennen ;-)

Vergeet niet bij het plaatsen van een nieuw filter om even de rubber afdichtring in te smeren met olie voor een betere afdichting.