Wie heeft er voorrang? (zie tekening en uitleg)

A is de politieauto
B is de brandweer
C is de Ziekenauto

Allen met sirene en zwaailicht.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Het beste antwoord

Mensen redden gaat toch voor goederen redden en dat weer voor normalere of gevaarlijke zaken? Dus ziekenauto voor brandweer voor politie: CBA zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

de ziekenauto heeft sirene en zwaailicht. de anderen niet dusziekenauto
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kan je ook stellen met auto's onderling, goeie vraag, maar het heel vaak mee, ik denk dan, wie is de brutaalste en rijd door
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
C heeft voorrang, omdat B eerst A voorrang moet geven (rechtdoor op dezelfde weg gaat voor) en A moet C voorrang geven omdat die van rechts komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, dat is het volgens moi, simpel eigenlijk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vergeet dat C aan B voorrang moet geven.
Ik kan me niet voorstellen dat deze situatie voorkomt.Het lijkt mij dat op dat moment alle genoemde diensten naar hetzelfde punt zullen rijden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Ziekenauto, want die krijgt een Hoofdletter van je.
AWM
15 jaar geleden
A heeft gelegenheidsvoorrang, omdat B op A moet wachten, en C op B.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
... en A op C toch ook? C komt van rechts en heeft dus voorrang op A
In dit geval zijn er 3 voertuigen die zich niet hoeven te houden aan de verkeersregels. Ze doen hun raampjes open en regelen het onderling.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het enige juiste antwoord.
Wanneer allen met signalen rijden gelden dezelfde regels als bij de vorige situatie en is het weer zo dat recht doorgaand verkeer voorang heeft. Als je dat maar onthoudt dan komt het allemaal goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze niet allemaal op weg zijn naar dezelfde eindbestemming, als ik dan toch moet kiezen... ziekenauto, want mensenlevens gaan voor alles
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou denken de Brandweer.

De ziekenwagen is op weg naar een ongeluk. Er is dus al een gewonde. De politie hoeft niet perse onderweg te zijn naar een levensbedreigende situatie. Brand is altijd een levensbedreigende situatie.

Gezien deze redenatie zou ik zeggen:

brandweer
ziekenauto
politie

Maar mocht zoiets in de praktijk gebeuren dan is het idd denk ik de brutaalste die eerst gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerst C dan A en dan B
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allemaal ?? Dat is een HELE goeie vraag zeg !
Weet iemand een antwoord hierop ? Heeft er nu eigenlijk wel iemand voorrang
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze vraag had net zo goed beantwoord kunnen worden met gewone personenauto's.
A moet voorrang verlenen op C. (Rechts gaat voor)
C moet voorrang verlenen aan B. (Rechts gaat voor)
B moet voorrang verlenen aan A. (Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor)

De regel is dan dat door middel van seinen of voorrang "nemen" 1 iemand als eerste gaat, waarna de verkeersregels weer in acht genomen kunnen worden.