Waarom schudt mijn bmw e90 boven de 100km/h?

Heb pas 18 inch velgen ondergezet met Dunlop banden 225/40/18 sportmax

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat de velgen niet zijn gebalanceerd. In dit geval zullen de wielen uitgebalanceerd moeten worden. Dit kan bij elke garage en bandenboer.

Het kan ook zijn dat er in een of meerdere velgen een slag zit. Dit is vaak ook in het stuur te voelen. Hiervoor zijn er bedrijven die de slag er uit kunnen halen, als het niet te erg is.

Toegevoegd na 5 minuten:
In de link staat het een en ander aan nuttige info.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+ ik denk ook dat dit het probleem is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Denk bijvoorbeeld aan onbalans van de banden, uitlijnen, of de juiste ET waarde van de velg. Sluit hij wel goed aan op de naaf(?).
Ik zou eens bij een erkende banden specialist langs gaan en eens goed navraag doen over hoe en wat.