Is het waar dat de wegenbelasting voor alle oudere auto's van 25 jaar en ouder weer ingevoerd gaat worden?

oldtimer, oud model auto, wegenbelasting, ingevoerd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Dat klopt. De regels voor vrijstelling van wegenbelasting voor oldtimers worden vanaf volgend jaar aangepast. Eigenaren van oldtimers die jonger zijn dan 40 jaar en LPG of diesel gebruiken moeten dan ook wegenbelasting gaan betalen. Oldtimers die op benzine rijden kunnen gebruik maken van de zogeheten kwartregeling.

Voor uitgebreide informatie zie de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt helemaal. Kort samengevat;
* Is je auto 40 jaar of ouder; je hoeft je geen zorgen te maken
* Is je auto tussen de 25 en 40 jaar oud en rijd hij op benzine; je hebt een kwart regeling.
* Is je auto tussen de 25 en 40 jaar en rijdt hij op diesel of LPG; volle mep betalen.