Ik heb schimmel op de bekleding van mijn auto. Kan ik dit verwijderen met HG schimmel en gaat mijn bekleding dan niet verkleuren?

Ik heb gelezen dat sommige mensen HG schimmel gebruiken als product om schimmel uit hun auto te verwijderen. Het ging hier vooral om dashboard en ander soort gelijk materiaal. Ik ben bang dat mijn bekleding gaat verkleuren als ik het behandel met HG schimmel. Op de omschrijving van het product staat ook niet dat het bedoeld is voor bekleding.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Het beste antwoord

Schimmelverwijderaars zijn chloorhoudende producten. De bekleding zal gegarandeerd verkleuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als er op het product staat dat het niet bedoelt is voor kleding en je vindt geen ervaringen van mensen die dat wel geprobeerd hebben is het dus duidelijk niet de bedoeling dat je het wel gaat gebruiken voor bekleding.

Of de bekleding gaat verkleuren kan ik niet zeggen maar het is dus gewoon daar niet voor bedoeld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maak het eerst eens schoon met een sopje van groene zeep en gebruik daarna een vochtvreter in je auto.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan het ook met een stoommachine? Ik las dat de schimmels dan ook dood gaan. Maar ik heb geen idee of dit waar is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schimmels in mijn badkamer gaan prima weg met een sopje van allesreiniger en heet water ook. Chloor kleurt de zwarte stippen vooral. Als je een beetje googelt lees je dat het best kan met groene zeep. Met een stoommachine zal het best lukken maar probeer het eerst eens met een sopje, dan kun je het daarna alsnog proberen.