is een caddy een busje ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
3.9K
jc54
10 jaar geleden
Een VW-caddy kán een busje zijn, althans de maxi uitvoering komt heel dicht in de buurt. Wanneer is een type auto een busje? Als je naar de grotere broer van de caddy kijkt, de transporter dan spreek je wél van een busje, maar deze heb je ook in een uitvoering cabine-laadbak, en is het dan nóg een busje?

Antwoorden (4)

een volkswagen caddy heb je in een personenauto en bedrijfsauto uitvoering.

de bedrijfsauto uitvoering, dus met laadruim valt nog niet onder de busjes. daar is de caddy te klein voor.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Nee, een bestelauto.
Amadea
10 jaar geleden
het is een kleine bestelauto met of zonder achterbank, vergelijkbaar met een Renault kangoo qua formaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat is wat men een busje noemt. De officiele term die ook door de belastingdienst gebruikt wordt is bestelauto. Maar in de volksmond is het inderdaad een busje.