Is er een Renault Captur met 14% bijtelling?

Op internet lees ik wisselende berichten. Ik weet het dus niet zeker...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Nee. Er was enigzins twijfel omdat de Captur beschikt over dezelfde dieselmotor als een Clio en die wel de 14%-norm haalde. Hiervoor mag de uitstoot CO2 maximaal 88 g per kilometer zijn. De lichtere Clio voldeed hier netjes aan, maar de Captur is zwaarder. Uit de brochure (pagina 37, het lukt me niet om een directe link hier neer te zetten) blijkt dat de uitstoot bij de Captur 95 g CO2 per kilometer is. 7g teveel dus om nog in de 14% bijtelling te vallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bijgaand het factsheet autobelastingen met de regels. Het is afhankelijk van de aanwezige motor, brandstof en co2 uitstoot.
http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop/autokosten/autobelastingen-2013-factsheet