waarom zitten er op de helft van de hoogte van de lichtmasten op de A12 een verlichtingsarmatuur, en wanneer brandt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ze zijn onderdeel van een proefproject met zogenaamde ‘oriëntatieverlichting’. Het idee was om het in de hele regio rond Utrecht aan te brengen. In de nachtelijke uren zou de hoofdverlichting uitgeschakeld worden en de dan zou via een ingenieus schakelsysteem de kleine lampjes ingeschakeld worden. Dit zou energiebesparend zijn en minder lichtvervuiling opleveren waar de dieren in die omgeving bij gebaat zouden zijn.

Het project is nooit operationeel geweest en eigenlijk weggegooid geld. De kleine lampjes weghalen zou ook een grote kostenpost geweest zijn, dus ze hangen er nog steeds.

Bron: Irish op deze website.
AWM