Is er verschil tussen een oude autotheorieboekje en een nieuwe? En tot welk jaar is zo'n boekje niet geldig meer

ik wil weten waar ik op moet letten als ik er 1 koop

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn vraag is verkeerd geformuleerd. Het moet zijn:

Is er verschil tussen een oude autotheorieboekje en een nieuwe? En tot welk jaar is zo'n boekje niet meer geldig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Er is wel degelijk heel veel veranderd t.o.v. de oude theorieboeken! Zo is in 2010 het gedeelte 'gevaarherkenning' ingevoerd. Alle boeken voor die tijd, kan je dus gewoon weggooien want die sluiten niet meer aan op de huidige examens.

Daarnaast zou ik ook goed kijken naar welke fotoboeken je koopt, veel foto's zijn welliswaar oud, maar vaak zijn dat ook de echte (oude) cbr opgaven die nog steeds worden gebruikt.

Trouwens, je kan een nieuw setje boeken al kopen voor 30,- dus om daar nog 2e hands voor te zoeken lijkt me veel werk voor weinig voordeel...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Verkeersregels veranderen soms op details en het is daarom ook nodig om de boekjes aan te passen. Er is geen vaste richtlijn in jaren of zo'n boekje nog geldig is of niet. Als je geen enkel risico wilt lopen, moet je gewoon voor de laatste druk gaan.

Als je eerst rond wilt kijken voor een tweedehands boekje, dan zou ik gewoon kijken wat op dit moment de nieuwste druk is. Er zijn genoeg mensen die meteen na het examen hun theorieboekjes te koop zetten en dus het meest recente exemplaar aanbieden. Gewoon bij die verkoper even vragen naar de druk en als het de nieuwste druk is, kun je het zonder risico kopen.