Mag ik een auto waarvan de apk vervallen is slepen?

Ik wil een auto kopen voor onderdelen / om een crossauto van te maken. Deze auto staat op kenteken maar de apk is 1,5 jaar verlopen. Ik heb geen aanhanger en vraag me af of ik de auto ook naar huis mag slepen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
3.9K

Het beste antwoord

Nee, slepen is niet toegestaan voor een auto zonder APK. Zelfs wanneer de auto gesleept wordt moeten zaken als remmen ed toch nog werken.
De enige optie is om de auto middels een ambulance te vervoeren. Bij vrijwel iedere garage kun je deze huren of wordt de service aangeboden deze te vervoeren. Tegen een prijs natuurlijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, slepen mag uberhaupt niet meer, ook met APK mag hij alleen op een auto ambulance.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"ook met APK mag hij alleen op een auto ambulance" dat moet je ff uitleggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij bedoelt dat je de auto zelfs niet meer mag vervoeren met een oplegger. Een auto/bus met een laadplatform voor het vervoeren van een auto.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk niet dat hij dat bedoelt...zoals ik het nu lees wil Frimu zeggen dat als de auto een APK heeft EN op kenteken staat (wat hij doet) dat de auto dan ook niet gesleept mag worden (zo lees ik het). En waarom zou hij niet op een oplegger / auto-aanhangambulance mogen? Dan is het gewoon "lading"
Frimu2
10 jaar geleden
Voor de duidelijkheid.....Slepen mag niet, Alle andere manieren waarbij de wielen niet draaien tijdens transport mag wel, dus aanhanger, autoambulance, container, enz.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar in je antwoord geef je aan dat slepen ook niet zo mogen als de APK wel in orde zou zijn...wat bedoel je daarmee?