Problemen met Volkswagen Touran?

Ik heb 3 maanden geleden een volkswagen touran 2006 benzine gekocht. 1.6 Highline. De garage waar ik deze auto heb gekocht, meende dat alleen de distributieketting vervangen moest worden. Deze heb ik dan ook laten vervangen, maar de problemen blijven voorkomen. Het grootste probleem is het geluid dat je krijgt te horen als ik op de gaspedaal druk. Het geluid komt van de passagierskant. Voordat ik de distributieketting had vervangen was dit geluid al aanwezig. Na het vervangen van de distributieketting doet dit geluid zich nog steeds voor. Het geluid komt niet van de ketting vandaan, maar ik ben dus op zoek naar de oorzaak van dit geluid. Ik ben al tal van keren bij verschillende garages langs geweest, waaronder een volkswagen dealer. Ieder garage zegt iets anders en de oplossing hiervan kunnen ze maar niet vinden.

Ik hoop dat iemand hiermee ervaring heeft misschien?
Ik hoor het graag.

Groeten,

Henk

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Antwoorden (2)

Zou het de v snaar kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Want als die niet goed gespannen staat maakt het een heel hoog piep geluid, vooral bij het net wegrijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat een beetje garage het geluid van een slippende v-snaar wel herkent....
Edraket
10 jaar geleden
Het kan natuurlijk ook een onderdeel zijn dat door de v-snaar wordt aangedreven zoals; waterpomp, dynamo en compressor van de airco. ik zou deze vraag ook plaatsen problemcar.nl daar is meer specifieke kennis aanwezig op autogebied.
Dat de distributieriem hier iets mee te maken heeft betwijfel ik erg. Van dit onderdeel merk je namelijk niks, maar dit wordt periodiek vervangen, als dit niet gebeurd kan dit namelijk motorschade opleveren.
Simpele dingen waar je de oorzaak in zou kunnen zoeken is de benzine toevoer. Het gaspedaal dieper intrappen zorgt voor meer brandstof. Het kan zijn dat de verbranding ergens niet goed is, waardoor er problemen ontstaan.
Héél misschien kun je er een reinigingsmiddel ingooien bij de brandstof. Ik acht de kans niet groot dat dit helpt maar dusdanig goedkoop dat het het proberen waard is. Bovendien is het sowieso goed om dit eens te doen.

Er kan ook een probleem zijn met de uitlaat. Wanneer er meer vermogen wordt gevraagd is er ook meer uitstoot en mogelijk hoor je dan bepaalde geluiden beter.

Ik weet niet of dit het euvel veroorzaakt, maar dit zijn betrekkelijk goedkope dingen om dit te verhelpen en daardoor zeker de moeite waard. Wanneer je een omschrijving geeft van het geluid kan ik (of iemand anders) je wellicht beter helpen.

Wanneer er geen oplossing is zou ik kijken of je nog aanspraak maakt op de garantie. De leverancier is verantwoordelijk voor het leveren van een goed product. Hij zal op moeten draaien voor de kosten.