Hoe kan ik accu van auto opladen zonder stroom op standplaats auto?

Omdat weinig gebruik maak van mijn auto is de accu snel leeg. Een acculader aanschaffen is geen optie omdat ik de auto niet voor de deur kan parkeren. Accu uit de auto tillen en thuis opladen is te zwaar.

De garage raadt een druppelaar aan die onder de motorkap geplaatst wordt.
Maar de druppelaar moet ook opgeladen worden en dan zit ik met hetzelfde probleem.
Zijn er misschien ook druppelaars werkend op een batterij? Of die ik thuis kan opladen en dan zelf terugplaatsen in de auto?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
5.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is mede ook een kwestie dat er te korte afstanden mee gereden worden. Meestal kan het ook een gevolg zijn van een te oude accu die veel aan zelfontlading lijd.

Het beste antwoord

Als de auto buiten staat is bij Conrad een zonnecel te bestellen die je achter de voorruit legt en via de sigaratten aanstekker de accu op peil houdt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien is een "jumpstarter" een optie. Daarmee kun je de auto starten bij een lege accu. Tijdens het rijden laadt de accu van de auto daarna vanzelf weer op.
10 jaar geleden
Misschien is een kleine zonnepaneel oplader een optie als de auto op een zonnige plaats staat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaat een oplader op zonne energie waarmee u uw accu steeds "fris" kan houden.
Dat noemt men een druppellader en kost rond de € 25.
Voor € 250 heeft u ook een echte volwaardige oplader maar dat zal in uw geval niet nodig zijn omdat een druppellader belet dat uw accu leeg komt.