Kan je een benzine-auto ombouwen tot een diesel-auto?

Kan je een benzine-auto ombouwen zodat hij op diesel gaat rijden??
Door misschien de tank te vervangen of iets?
Of is het goedkoper om een diesel-auto te kopen?
En zo ja, hoeveel zou dit kosten?

Sorry als dit een "domme" vraag is, ik weet niet veel van auto's en ik heb net een nieuwe auto, die op benzine rijdt, en nu moet ik dus zo'n 3.000 km per maand gaan rijden (wist ik nog niet voordat ik de auto kocht) en is een diesel dus veeeel goedkoper voor mij..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
7.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In theorie kan dat, naast de motor moet je dan nog een aantal dingen wijzigen. In de praktijk ben je dan goedkoper uit door gewoon een diesel te kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Motortje eruit, ander motortje erin en klaar is Kees ;-)
Utrecht
10 jaar geleden
Bijna alles onder de motorkap moet je vervangen, maar de tank je gelukkig laten zitten ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat een verschillende reacties.. motor erin/eruit of bijna alles onder de motorkap vervangen..