Worden de goedkope 2e hands auto's duurder door de nieuwe sloopregeling?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Nee, in Duitsland gaat de regeling pas in als je de auto een x aantal jaren in bezit hebt gehad. Dit zal in Nederland ook zo zijn :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang er geen andere regels bijkomen lijkt het mij wel. Als er andere regels bijkomen zoals hierboven beschreven dan zal het niet zo zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt er een beetje vanaf hoe de regeling precies ingevuld gaat worden.

In Duitsland bijvoorbeeld is de tweedehands markt volledig ingestort. daar krijg je 2500 euro voor een auto van voor 2000, mits deze een jaar in je bezit is. Je moet dan wel een nieuwe auto kopen he, maar dat spreekt voor zich.

Gevolg is dus dat iedere auto, hoe duur ook, al gauw 2500 euro op zal leveren en niets meer. niemand koopt deze auto's meer tweedehands. Verder is er nog veel korting op nieuwe autos van de fabriek, bv. vw geft op sommige modellen ook nog 2000 korting. Zo kun je al een nieuwe golf 6 hebben voor rond de 10.000 euro!!! over een x aantal jaren als je deze wilt verkopen zal iedereen zich nog herrineren dat alle nieuwe autos uit 2009 lekker goedkoop waren, wat dus de occasionprijs ook weer drukt.

Omdat je de auto een jaar in je bezit moet hebben, is er niemand die nu een auto van voor 2000 koopt.

Kortom, de regeling werd eerst met open armen ontvangen, maar nu is iedereen ondertussen toch sceptisch. (zelfs de oud-ijzer prijzen zijn gekelders door 600.000 wrakken die liggen te wachten op hergebruik)