Hoe gaat het in zijn werk, als je met je leaseauto je priveauto in elkaar rijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow jeee, is dat zomaar een vraag of heb je dit vandaag mee gemaakt? NEEEEE HE???? ik heb er geen kennis van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maakte het haast mee;-)
En vroeg het me gelijk af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o gelukkig sharona hihiii meteen een goede vraag er van gemaakt. Pas je op ,zet je prive auto maar heeeeel ver weg hahhaaha

Het beste antwoord

Dan staat een van beide auto's stil neem ik aan?
Ik denk dat je dan een soort van rollenspel moet gaan spelen.
Allebei de verzekeringspapieren erbij.
Vooral allebei niet zeggen dat je de schuld hebt. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Niet anders dan wanneer je met je leaseauto de auto van iemand anders inelkaar rijdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je lease auto zal all-risk verzekerd zijn, dus die zal theoretisch gezien de schade betalen. Maar ik denk wel dat er een onderzoekje zal plaatsvinden naar de achtergrond van de aanrijding.

Bij enige verdenking van opzet zat er niet worden uitbetaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou,niet zachtzinig dunkt me zo! En het gaat je waarschijlijk je no claim(als je die hebt) kosten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk heb ik die..Ik vroeg het me af omdat ik met inparkeren haast tegen mijn priveauto aanzat..
Ook hier geldt op de openbare weg de wegen en verkeerswetgeving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De leaseauto heeft dan de schade veroorzaakt. Het hangt er vanaf hoe de leaseauto verzekert is. Over het algemeen zijn leaseauto's WA Casco/All risk verzekerd. In dat geval wordt de schade volledig vergoed (min mogelijk eigen risico). Oftewel: de privéauto is volledig gedekt, bij de leaseauto hangt het van de dekking af maar aangezien dat over het algemeen WA Casco is, zal de volledige schade vergoed worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan los je alles in je eentje af. En niet met een tegenpartij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 voertuigen waarvan er eentje aansprakelijk zal worden gesteld.
Schade aan minimaal een voertuig wordt dus vergoed.

Het ligt eraan hoe de andere auto is verzekerd, bij AR zal alles vergoed worden.

Het maakt niet uit dat het met een leaseauto gebeurt, tenzij de bestuurder van de leaseauto zich op een plek bevindt waar hij zich niet zou mogen bevinden.
In dat geval zal de verzekering evt wel uitkeren, maar dit mogenlijk in persoon op de bestuurder gaan verhalen.

Dat je leasprijs omhoog gaat ivm de schade zou logisch zijn, maar soms neemt het leasende bedrijf dit risico voor zich. Mooet je er geen gewoonte van maken.

Als er problemen onstaat en je bent lid van bijvoorbeeld een rechtsbijstand of de anwb (aanrijdingslijn) dan zou ik die eens benaderen, lijkt me echter niet echt nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De automobilist is aansprakelijk voor de schade die zij veroorzaakt. Als jij je eigen goederen beschadigt, kun je daarvoor alleen jezelf aanspreken. De verzekering, die de schade die je aan eigendommen van anderen aanbrengt, vergoedt kan ik dit geval niet worden aangesproken. Dat de auto waarin je rijdt niet jouw eigendom is, maakt niet uit voor de schade aan je eigen auto. Als de lease-auto all risk is verzekerd, zal de verzekering wel de schade aan de lease-auto vergoeden.