Moet de dealer de cruiscontrol alsnog inbouwen?

Mijn zus heeft een 2dehands auto gekocht bij een erkende dealer, met garantie (nog geen jaar oud 36000km)
In de beschrijving staat duidelijk dat er cruiscontrol opzit, en bij het afhalen heeft ze het nog nadrukkelijk gevraagd! Nu blijkt toch dat het er níet opzit!
Wat zijn haar rechten? Moet de dealer het alsnog in orde maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

ze kan op zijn minst een deel van het aankoop bedrag terugkrijgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De koop is gesloten met de voorwaarde dat er cruise control op deze auto zat. Deze zit er niet op dus je kan de koop laten ontbinden. D.w.z. Auto inleveren tegen het aankoopbedrag.

Probleem is echter kan je zus dit aantonen D.m.v. Een nota of iets dergelijks. Veelal wordt het afgedaan als haar woord tegen het Zijne.

Een goede dealer kan ook kijken om het later in te bouwen (zonder meerprijs)

Toegevoegd na 2 dagen:
Of je moet samen met de dealer overeenstemming bereiken hoe je het afhandelt dat ik natuurlijk altijd een goede optie