Welke auto is een slimme keus, voor maximaal €11500?

Al weken zit ik te zoeken op gaspedaal. Maar als je niet echt weet wát je zoekt is dat lastig.
Ik heb wel enkele eisen maar daar hoeft nu niet naar gekeken te worden.

Ik vroeg mij af: Wat is een goede (tweedehands) (1.6 / 1.8) auto als je maximaal 11500 uit te geven hebt?

Ik vond zelf de Opel Astra GTC (3 deurs) / cosmo 5 deurs wel een mooie optie. Maar die zijn er momenteel niet in het zwart.

Sowieso moet ik nog even geduld hebben, maar ik wil mij al graag een beetje orienteren.

Suggesties?

(Hij moet natuurlijk ook 'mooi' zijn. Maar dat is toch voor iedereen anders.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
Antoni
14 jaar geleden
Persoonlijk vind ik Opels nogal saai, maar ze zijn wel degelijk en betrouwbaar en je krijgt waar voor je geld, als je een Opel koopt.

Het beste antwoord

Hoi Goeievraagster,

Voor 11.500 euro kun je een hele goede 2ehandsauto kopen !

Maar wat voor jou een slimme keus is is moeilijk te zeggen, dat hangt van jou situatie af ...

Ben je vrijgezel, of woon je samen, dan is de Astra GTC een hele mooie degelijke auto (die zou ik zelf ook kiezen).
Heb je een gezinnetje, dan zou ik zeker voor de cosmo 5deurs gaan.

Hoe dan ook, ik zou wel zoeken naar duitse auto's ( Opel/Ford/Volkswagen) , dit omdat ze goed betrouwbaar en niet duur in onderhoud zijn .

Toyota & Mazda zijn ook hele goede auto's, maar daar moet je van houden (en ze zijn stukken duurder met onderdelen)

Verder nog een tip : Gaspedaal is een hele goede site, maar pas op voor "handelaars"
Vraag altijd nar een NAP ( Nationale Auto Pas) voor de kilometers en de boekjes voor het onderhoud.

Ieder geval succes enmee, en wat je ook koopt : veel veilige kilometers

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker! Ben fan van Opel :) Nog nóóit problemen mee gehad. Nou als dat niet positief is, dan weet ik het ook niet meer ;)
Ik woon 'nog' bij mn ouders maar hij is dus voor mijzelf. Alleen mijn vader is van mening dat hij er 'af en toe' ook wel eens mee mag/moet rijden en dus moet er een trekhaak. En die zit er niet standaard op dus moet die er extra opgezet worden. NAP; wist ik ; ) Daarom wil ik ook geen auto die geimporteerd uit Duitsland zijn.. ik weet dan niet hun geschiedenis. Ik zit inderdaad aan de GTC te denken maar mn ouders drukken dat idee weg voor een Cosmo. haha oh wat zal ik blij zijn als ik op mijzelf woon! hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon gaan voor de GTC ,en dan een afneembare trekhaak laten monteren (dat ontsiert niet zo)
Ik heb trouwens een mooie gevonden en ZWART !
http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s019/of01_0006628719.jpg Groetjes Leonard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.zomoto.nl/6396687/opel-astra-gtc-16-edition.htm Nog een mooie, ook zwart en precies jou prijs !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey! Je helpt wel goed he:P
En eh die laatste is particulier. Ik moet mn oude ook gelijk kunnen inruilen dus dealer is wel een must. Die eerste heb ik ook gezien. Maar die heeft meer dan 80000 op de teller en kost ook 1000 te veel :P en ik ben helaas nèt niet rijk genoeg hihiih! Inderdaad.. Ik moet echt onder de 80 000 blijven anders is het verschil met de auto die ik nu heb zó klein dat het geen nut heeft een nieuwe te kopen ;) wel heel lief dat je mij helpt hoor! Maar ik kijk elke dag zelf de hele gaspedaal site af hahaha ik de hoop dé perfecte auto te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meer dan 1000 omdat:
Meeneemprijs 11.950,- (Normale prijs 12.950,- inclusief garantie en onderhoudsbeurt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ja ik probeer graag te helpen,zeker met Opels:)
Je weet ieder geval goed wat je wilt, en ik weet zeker dat jij Dé Perfecte auto gaat vinden ! Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt toch eindelijk de GTC!! Nu wachten tot de juiste voorbij komt. Gisteren hadden we gebeld naar een dealer in Amersfoort. Da's 2 uur rijden. Ze zeiden: tuurlijk, kom maar langs.
We komen daar aan: | sorry hij is net een uur geleden verkocht. ..... -.- dat geloof je toch niet?! haha Maar goed we houden hoop en gaan gewoon weer op zoek en wachten tot een nieuwe kans zich voordoet! Bedankt voor het helpen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D

Andere antwoorden (10)

Peugeot 207 Féline!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2e hands suzuki swift modern en sportief
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja.. lastige vraag. Wat is je kleur voorkeur (zwart blijkbaar?), wat is je max km stand die je wilt? Welk bouwjaar?

Maar ik zal een optie geven:

Audi A3 of A4

vb: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/2KDU8/algemeen.htm

:-)

Toegevoegd na 15 seconden:
Audi is altijd een slimme keus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Audi A4 staat hier al en die willen mn ouders kwijt.. dus dat zit er niet in. Audi A3 is mooi.. maar niet mijn favoriet. Max kilometers: 80 000 max prijs: 11500 bouwjaar mag tussen 2000 en nu zijn. Kleur liefst zwart ja. Of bruin, grijs.
Volvo 840

Toegevoegd na 20 minuten:
Estate
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu ken ik alle ins en outs van Volvo (mag ook wel als je er tien jaar hebt gewerkt; maar een 840.....? Nieuw???
Zelfs als code naam zoals deze bij dealers wordt gebruikt komt hij mij niet bekend voor.
Als jij € 11500,= te besteden hebt voor een auto dan moet je eerst een keuze maken in een aantal zaken.

Je begint met de volgende zaken:

- Waarvoor is de auto bedoeld. (rijdt je alleen, gezin, tweede auto etc etc.)
- Hoe oud/jong moet het barrel zijn
- Hoe lang wil je ermee doen
- Welke opties moeten er minimaal opzitten.

Vervolens schrijf je de merken op die jou aanspreken en binnen deze merken kies je je model.
De volgende stap is om op autotrack of autotrader deze selectie in te geven en daarbij je maximale bedrag.
En vervolgend rollen er vanzelf een aantal auto's uit die passen.

Nooit een auto kiezen op basis van "veel voor weinig". Probeer er altijd maatwerk van te maken en ben bereid een "modelletje" terug te nemen.
Als voorbeeld geef ik altijd de klant die eigenlijk een Volvo S60 wilde maar er achter kwam dat hij voor hetzelfde bedrag een veel jongere S40 kon krijgen met enkele opties meer.

Kortom; laat je niet verleiden door alle types die je hier naar je hoofd krijgt geslingerd maar maak een wensen/optie lijstje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey! Bedankt voor je reactie. Maar dit heb ik allemaal al zelf in mn achterhoofd ;) Ik weet wel wat er komt kijken bij auto zoeken. Maar zoals ik al aangeef bij mijn vraag: Ik weet wel wat ik noodzakelijk vind aan een auto, en max aantal kilometers, max prijs, hoe oud hij is, benzine, zwarte kleur/metallic.. Alleen ik vroeg mij af wat dan een goede auto was. Zodat ik gerichter in soorten auto's kon zoeken:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe oud/jong moet het barrel zijn ??
Voor €11.500 zoek je geen barrel ! Of noem jij auto's barrels door je volvo ervaring ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, ik noem alle auto's barrels. Dit hebben we geintroduceerd toen er met regelmaat Volvo's terug kwamen omdat ze iets mankeerde / of waren stil gevallen. Daar komt bij dat het een vervoersmiddel is wat je van A naar B brengt; niet meer en niet minder. In mijn ogen maakt het dan niet uit wat een auto kost, wie er in rijdt of hoe oud deze is.
Voor mij zijn alle klanten gelijk; of ze nu een oudje hebben gekocht of een wagen van enkele tienduizende euro's. Het blijft tenslotte blik met een motor dit rookt, zuipt en geld kost.
En kom me nu niet aan met de electrische auto; deze zijn verhoudings gewijs nog duurder en belastender voor het milieu. In mijn ogen blijven het allemaal verlengstukken van je ego; dus een barrel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@goeievraagster; ALs je alle factoren al kende en hier rekening mee hebt gehouden dan blijft het verder een hele persoonlijke keuze.
Je moet hoe dan ook altijd geluk hebben bij een aankoop van een luxe artikel; dus ook bij aankoop van een auto.
Sommige geven bv € 12000,= uit aan een auto en hebben alleen maar ellende en een ander koopt voor hetzelfe bedrag een zelfde type auto en heeft er jaren plezier van.
Voor 11.500 kun je ook nieuw rijden en een Hyundai i20 kopen. Spiksplinternieuw, een leuke auto om te zien en met de volle garantie. Je vroeg naar slim, dit is slim denk ik.

Maar voor dat budget is ook veel 2e hands te koop en met een beetje zoeken kun je een BMW 1 serie scoren. Toch zou het handig zijn als je de eisen even noemt, er valt dan ineens een hoop af.

Als je de auto niet kunt vinden die je wilt, kun je op www.mobile.de kijken. Het aanbod, zeker in opels is in Duitsland vele malen groter en de prijzen zijn lager. Na betaling van de rest-bpm en extra kosten om naar Duitsland te gaan kun je uiteindelijk toch zeer voordelig uit zijn.
paulus811
14 jaar geleden
Hier kan niemand antwoord op geven. Een auto is een kwestie van jou smaak, jou gevoel en jou stijl.
Ga er van uit dat er geen echt slechte auto's gemaakt worden en dat de betrouwbaarheid ook een kwestie van geluk hebben is.
Je weet wat je te besteden hebt, kijk dus ook naar de onderhouds kosten van een auto, brandstof gebruik, gewicht, onderdelen, kosten garage, verzekering enz.
Bij een nieuwe auto heb je garantie en bij een tweedehands ook maar vaak tot aan de drempel van de showroom.
Maak een lijstje met jou plussen en jou minnen van een aantal auto's, diegene met de meeste plussen is voor jou dus de beste keus.
Laat je niet beïnvloeden door wat andere zeggen, uiteindelijk moet jij de auto betalen en jij moet er in rijden. En het grootste plezier beleef je aan een auto van jou keuze, en dan maakt het niet uit of dat nu een Mercedes S klasse is of een groen met paarse stippen lelijk eendje.
Bedenk wel dat je gewent raakt aan een auto, een nieuwe auto is in het begin gaaf maar na een tijdje is het toch gewoon een auto ( het "nieuwe gevoel" gaat er van af) maar de kosten blijven wel iedere keer terug komen. Een grote en mooie auto is fantastisch maar als je daardoor geen andere leuke dingen kunt doen gaat de lol er snel van af.

Succes en wijsheid bij jou keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sja, dat is een moeilijke vraag. Wat zoek je in een auto? Ben je handig genoeg om zelf kleine reparaties uit te voeren? Hoeveel ga je ermee rijden? etc. etc.

Zelf rijd ik in een BMW 5 serie van nu 18 jaar oud. Perfecte auto, kost in aanschaf niet zo heel veel en onderhoud is zelf best wel goed te doen. En dergelijke auto's van die leeftijd bezitten prima rij eigenschappen en comfort. Ze zijn comfortabeler dan bijv. een Golf of Astra en je rijdt een paar klasses hoger. In aanschaf ergens tussen de 1000 en 3000 euro dus hou je nog leuk geld over voor andere dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tweedehands Lotus Elise. Dan heb je er wel eentje met 't stuur aan de verkeerde kant (anders kom je hoger uit dan €11.500,-).
Relatief zuinig (zeker voor een bolide), snel, fantastische wegligging, mooi, geweldige rijervaring, meer kans op een partner, etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Maar die zijn er momenteel niet in het zwart."
Dat moet ook niet! Kom op man... Zwart is erg saai. Wel 10x beter dan grijs/zilver, maar nog steeds erg saai. Wees geen grijze muis! ;)