Wat houdt 2-kops en 4-kops in bij het uitlijnen van de autowielen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Het beste antwoord

Bij een tweekops systeem wordt alleen de vooras gemeten, en niet het hele voertuig. Bij een vierkops meting wordt eerst aan de hand van een meting van de achteras de "rijlijn" van de auto gemeten, en daarna gekeken hoe de voorwielen afgesteld moeten worden om te zorgen dat de auto probleemloos rechtuit kan rijden.
Voordeel van een goede uitlijning zijn een lagere slijtage van de banden en een lager brandstofverbruik.