Is Blue One 95 een volwaardige benzine vergeleken met Euro 95?

Toegevoegd na 37 minuten:
Ik rij een Chevrolet Aveo 1.4 16V

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Antwoorden (1)

Lijkt me een geschikte benzine voor dit type auto. Zie hiervoor ook de bron.

Toch zijn autokenners sceptisch over deze benzine. Mede door het hoge ethanolgehalte verwachten ze dat bepaalde rubbers harder slijten dan bij gewone benzine door een gebrek aan smering.

Verder is het het verstandigst om veelal de zelfde benzine te tanken. Dit omdat het de kwaliteit van de motor ten goede komt. Het aanbod van deze benzine is minimaal maar wanneer het in uw regio vlot te verkrijgen is zou ik wel de moeite nemen deze te proberen. Let wel een financieel gewin is er pas na het verschil in verbruik op te nemen. Dus na 3 volle tanken (dan is er geen echte mix meer van verschillende benzines) even het verbruik opnemen.

Zelf heb ik geen ervaringen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord +
Volgens mij is de blue one 95 van dezelfde categorie als E10 http://www.anwb.nl/auto/nieuws/tips