Beste, waarvoor staat die 2.0 en 2.5 enzo bij de tdi op auto's? heeft dat te maken met dieselverbruik of met pk ofzo???

Ik zou graag een auto kopen en ik vroeg me af hoe ik kan weten welke auto een betere motor heeft enzo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
4.8K

Antwoorden (3)

Dat staat voor de motorinhoud in liters. Vanzelfsprekend heeft de 2.5 TDI meer vermogen dan een 2.0 liter.
De 2.0 is wel zuiniger dan de 2.5.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat voor de cilinderinhoud.
2.0 is een twee liter motor en 2.5 is twee en een halve liter motorinhoud. Het hoeft echter niét te betekenen dat een 2,5 sneller is en meer verbruikt! Dat hangt van verschillende factoren af. Zo kan een 2.0 liter ford meer verbruiken dan een 2.5 liter volkswagen en kant het wel eens zo zijn dat van hetzelfde merk de 2.0 sneller is doordat de uitvoering anders is. ( bijvoorbeeld een andere versnellingsbak of ander gewicht. Ook de turbo kan een groot verschil maken, op de luxere modellen zit vaak een wat rappere)
Als vuistregel kan je aanhouden dat de wagen meer verbruikt en sneller is met een grotere cilinderinhoud maar in praktijk wil dit nog wel een anders uitpakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals het vermeld werd is het de motorinhoud een 2.0 is een (plus minus) 2 liter inhoud (het zal eerder 1988 of zoiets zijn). De pk's kan ook afhangen of er in de auto een turbo ingebouwd is of niet, dus een 2.0 met een turbo kan meer pk hebben dan een 2.5 zonder. Wat betekend dat de 2.0 sneller is en beetje meer verbruikt, maar dat zal ook afhangen van je rijgedrag. Het best is dat je eens op een autosite kijkt daar staan alle modellen op met hun motorisaties.