Ik heb een (tractie) accu 12V 10AH/20HR nodig. Hoe kan ik zo'n ding vinden?

En dan bedoel ik hoe je ziet dat het een tractie accu is en geen gewone accu.
Tractie accu kun je tot 80% ontladen, gewone gaan dan kapot.
Is voor in een electrische auto van de kinderen.

Die er standaard in zit is waardeloos dus ik zoek een betere maar weet niet hoe te zoeken.

http://cars4kids.nl/jeep-h2-2-persoons-12-volt-geel

Toegevoegd na 58 seconden:
En kun je er ook een sterkere voor in de plaats pakken? En welke specificaties heeft de accu dan bijv.?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Antwoorden (3)

Je zult gewoon een accubedrijf moeten zoeken.Bijvoorbeeld bij de firma Wilco accu's in Heerhugowaard.Die leveren ook gewoon aan particulieren.Maar reken erop dat tractieaccu's niet de goedkoopste zijn.Of misschien verkoopt Conrad deze via internet ook wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een duidelijk verschil in constructie maar dat kan u uitwendig niet merken, ook niet aan de type benaming, er zijn geen afspraken om dit eenduidig te vermelden.
U kan dit het best vragen aan de verkoper die wel tabellen heeft per merk hoe die te herkennen zijn.
Een zwaardere accu kan altijd plaatsen en dat hangt alleen af van de beschikbare plaats die u heeft, u moet dan wel weten dat het terug opladen evenredig met het vermogen langer zal duren.
Theoretisch voorbeeld. 6 Ah zal 1 uur nodig hebben met 6 Ampère of 6 uur met 1 Ampère. Een 12 AH zal 1 uur nodig hebben met 12 Ampère of 12 uur met 1 Ampère, en natuurlijk alles wat ertussen ligt.
De ideale oplaadstroom is 10 % van het vermogen zijnde voor een 12 Ah 1,2 Ampère en dus 12 Ah : 1,2 A = 10 uren opladen.
Voor een 6 Ah is dit dus 0,6 Ampère en dus 6 Ah : 0,6 A = 10 uur opladen.

Definitie startaccu
Een start-accu is in hoofdzaak bedoeld om een voertuig te starten. De accu is erop gemaakt kort een hoog Amperage leveren.
Dit type accu is niet geschikt voor een langdurige constante energievraag, de accu zal anders te ver ontladen. Hierdoor wordt het accuzuur (elektrolyt) te zuur en dit zal de platen in de accu aantasten. Als dit gebeurt is de accu vrijwel direct kapot! Een start-accu zal doorgaans niet verder ontladen dan 20%.

Definitie tractieaccu
De tractie accu wordt ook wel deep-cycle accu of licht accu genoemd.
De accu is erop gemaakt langdurig te voorzien in een constante energievraag.
Een semi-tractie accu kan tot wel 80% ontladen zonder dat er een beschadiging optreed.
Hoe vaak een accu kan opladen en ontladen noemen we het "cyclisch vermogen" van een accu. Hoe hoger dit vermogen is, hoe langer de accu meegaat.
Een "vol" tractie accu kan ook tot 80% ontladen maar heeft een hoger cyclisch vermogen.
Waar een semi-tractie accu een cyclisch vermogen van 400 heeft, kan een vol-tractie accu wel tot 800 keer op- en ontladen.

Toegevoegd na 2 uur:
Nog even vermelden dat op een tractie batterij meestal vermeld staat "Deep Cycle".

Als u toch een nieuwe tractie batterij moet kopen dan koopt u beter een goed merk zoals Varta.
Op onderstaande link kan u ook zoeken waar er zich dealers bevinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een goede accuhandel zijn deze te verkrijgen, meestal ook bij winkels die campingartikelen verkopen.

Op internet zijn ze ook te verkrijgen zoals bijvoorbeeld:

AWaccu