Waarom gebruiken ze onechte kentekens van auto´s in series?

Ik ben nu een oude serie uit de jaren ´70 aan het kijken,Q en Q deel 2,en als ik de kentekens van die auto´s wil nagaan,krijg ik vaak de melding dat het een ongeldig kenteken is.Van 1 auto kan ik alles nagaan.Mijn vraag dus...:Waarom kentekens gebruiken die niet bestaan,of vervallen kentekens na zoveel jaren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1K

Antwoorden (2)

Als een auto naar de sloop wordt gebracht vervalt dat kenteken inderdaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verschillende redenen zijn er hiervoor. Veelal zijn de onechte kentekens van auto's die niet bij het RDW geregistreerd zijn. Bijvoorbeeld een museum object, replica of een model auto die door special effect echt lijkt.
Om problemen te voorkomen worden niet bestaande kentekens gebruikt. Zo zijn er mensen die niet willen dat hun kenteken in beeld komt terwijl het niet om hun auto gaat. Omdat het onmogelijk is alle kentekens te checken worden er standaard platen gebruikt.

Wanneer een auto gehuurd wordt van iemand wordt vaak het echte kenteken gebruikt maar dit gebeurd altijd in samenspraak met de verhuurder.

Toegevoegd na 32 minuten:
En wanneer een auto inmiddels niet meer rijdt vervalt het kenteken. Dit kan zijn omdat de auto gesloopt is. Ge-exporteerd of naar een musea is gegaan.