werkt een hydrogen generator echt?

ik las laatst iets over het laten installeren van een hydrogen generator in je auto en dat je dan tot 35% aan brandstofkosten bespaart.

kan dit echt?
hoe werkt dat dan en wat zie je er van in je auto?
ook beeldmateriaal zeer welkom:)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Hydrogen is het Engelse woord voor waterstof. Een hydrogen generator is dus een waterstofgenerator.

Maar dat doet er niet toe.

35% besparen aan brandstofkosten? Dat zou fantastisch zijn, nietwaar? Als een autoproducent zo'n ding al direct bij fabricage zou inbouwen, zou hij gigantische reclame kunnen maken met zijn superzuinige auto's.

Dus als zo'n ding zou werken, zou elke autofabrikant een enorme stimulans hebben om het in te bouwen: dat levert extra verkopen, extra omzet, extra winst.

Als de autofabrikanten het al niet zelf zouden doen, dan zou de overheid het wel verplicht stellen. Kijk maar naar de ontwikkelingen binnen de wetgeving: er worden steeds strengere eisen gesteld aan de uitstoot van auto's, en er worden intussen ook eisen gesteld aan de zuinigheid. Een apparaatje dat 35% aan brandstofverbruik en dus ook 35% aan uitstoot van schadelijke stoffen zou schelen, zou dus door elke overheid direct wettelijk verplicht worden - als de fabrikant het al niet spontaan zou inbouwen.

Toch gebeurt dit alles niet.

Je vraagt of zo'n ding werkt. Nu je het bovenstaande hebt gelezen, denk ik dat je het antwoord zelf wel kunt bedenken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn eerder de petroleummaatschappijen die de ontwikkeling en productie tegen houden, de reden waarom kan u wel bedenken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klinkt als een samenzweringstheorie. Denk je echt dat deze maatschappijen voldoende macht hebben om onafhankelijke onderzoeksinstituten om te kopen? Denk je echt dat de staat Californië, die strenge verbruikswetten (miles per gallon) heeft, zich iets aantrekt van deze maatschappijen? En anders zijn er op alle technische universiteiten ter wereld wel ongebonden en idealistische studenten die zo'n apparaatje maar wat graag zouden testen en de resultaten zouden publiceren in hun eigen studentenkrantjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou dacht ik toch echt dat ik zelf in mijn studententijd zulke dingen heb doorgemeten... en dat andere groepjes met vergelijkbare experimenten bezig waren... Ik leer nu van jou dat ik deze metingen niet heb uitgevoerd. Bedankt voor deze melding!