Waarom lopen soms de lijnen bij de letters op een auto-nummerplaat niet altijd door.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Dit heeft te maken met het voorkomen van fraude. Je kunt nu minder makkelijk de letter veranderen in een gelijkende letter.
De R is op een andere plek open en ook de B wijkt weer af.
Allemaal veiligheid dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om vervalsing te voorkomen; das één.
Maar ook voor de leesbaarheid. Daar we een aantal letters hebben die op afstand veel op elkaar lijken. Door deze letters te onderbreken zijn ze makkelijker te herkennen.

Hoofdzaak blijft echter : Voorkomen van fraude
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lettertype is gekozen ter wille van de fraudebestendigheid... Meer niet... Het is een nieuw custommade font... vandaar...