is het verplicht de maximumsnelheid te rijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige oudere auto's kunnen niet eens de max. snelheid halen.

Antwoorden (3)

nope, je ben wel verplicht minimaal 60 te rijden op de snelweg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tenzij er file staat. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL... nee dan moet je de vluchtstrook nemen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Overigens begrijp je de tekst helemaal niet en is je antwoord na het woordje nope, helemaal fout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent dus niet verplicht om 60 te rijden ... Staat in de eerste regel van je link. Wat het ieder erachter is. Is dat je een voertuig moet hebben die 60 kan en mag (dus geen opgefokte scooter op de snelweg )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha klopt ag was laat :P maar dan nog vind ik dat je gewoon door moet rijden :P minimaal max :P
In het verkeer heb je je te houden aan een minimum en maximum snelheid. Hoe snel jij wilt rijden hangt van jezelf of de verkeerssituatie af. Als de maximum snelheid 100 km/u is, mag je ook 80 of 70 km/u rijden. In de bebouwde kom is de maximum snelheid meestal 50 km/u, maar dit is niet altijd mogelijk of verantwoord. Je past je snelheid aan naar de mogelijkheden en ga niet over de maximum of minimum snelheid heen. In beide gevallen is dit gevaarlijk voor je mede weggebruikers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is geen minimum snelheid dus daar kun je niet overheen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat van die minimumsnelheid had ik inmiddels al begrepen (dat was nieuw voor me), maar ik gaf wel aan dat je je moet aanpassen naar de verkeerssituatie, en daar is niks mis mee.
Nee, het is NOOIT verplicht de maximumsnelheid te rijden, er is ook geen minimumsnelheid. Wel mogen sommige voertuigen die een bepaalde minimum snelheid niet kunnen halen niet op bepaalde wegen (zie bron).

Wat wel verplicht is: Er geldt geen minimumsnelheid voor het wegverkeer. Wel kunt u een boete krijgen als u zo langzaam rijdt dat u het overige verkeer hindert of in gevaar brengt. Motorvoertuigen zijn alleen toegestaan op autowegen en autosnelwegen als deze een bepaalde snelheid kunnen en mogen rijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hebt gelijk +1
HeerVoldemort
11 jaar geleden
+