Volgens het Regeerakkoord komt de oldtimervrijstelling per 1 januari 2014 te vervallen, waarbij gezocht wordt naar de mogelijkheid om het rijdend cultureel erfgoed te ontzien. In 2013 is de vrijstelling voor oldtimers nog van kracht. Alle auto’s die op 31 december 2011 al 25 jaar of ouder waren (eerste toelating vóór 1 januari 1987), blijven ook in 2013 vrijgesteld van de motorrijtuigenbelasting (MRB) en hoeven geen brandstoftoeslag te betalen. Oldtimers met een eerste toelating van 1 januari 1987 of later zijn alleen nog vrijgesteld van de MRB. Voor oldtimers op diesel of LPG moet wel de zogenaamde brandstoftoeslag worden betaald.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze regeling is nog niet definitief.
Richardvdm
11 jaar geleden
Heb het van de website van Rijksoverheid geplukt, neem aan dat zij het beter weten dan wij ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat in het regeer akkoord staat, dat is nog niet definitief.
Ikzelf heb 2 oldtimers als hobby-project, dus ik ben er ook volop mee bezig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niets wat in het regeerakkoord staat is definitief, je weet niet wat een regeerakkoord is blijkbaar.
Blijven is blijvend ! Voorlopig wel ! Er is pas iets daarover instemming gebracht en ja het ziet er naar uit voorlopig wel . Met die verstande dat het financiële gat wat daardoor ontstaat weer opgebracht kan worden door de wegen belasting een iets je te verhogen . Als dat laatste is gelukt dan is het echt , voorlopig hè niks is blijvend zeker niet in de politiek .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja wat Richard al zegt het voornemen was om het af te schaffen , maar door een sterke lobby en veel partij bonzen die zelf ook een oldtimertje hebben in al hun wijsheid besloten dat ze toch voor vrijstelling zijn . Veel auto clubs hebben bezwaar aangetekend . En wat mij betreft prima ik vind het erg leuk zo'n oldtimer tegen te komen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord.
Met betrekking tot de vragensteller, als je Facebook hebt, kijk even bij de groep: Good vibrations.
1 maart is er een actiedag in Den Haag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk heb ik het verkeerd maar ik dacht juist anders om de hobby classic car waar meegereden wordt toch aan pakken en de echte oldtimer te ontzien .vorige week is de stemming geweest in de kamer of over gesproken . Let op er is verschil in echte oldtimer ouder dan 25 jaar Of classic car vanaf 15 jaar oud . Maar ik zou me als het voor m'n neus komt nog een in verdiepen , ik las dat als er een kleine verhoging op alle wegen belasting mogelijk is de oldtimer wegen belasting Vd baan zou zijn .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dagelijkse oldtimer (25+) rijder willen ze aanpakken.
Maar dit gaat ten koste van de hobbyist. Ik weet niet of je het weet, maar elk jaar gaat de wegenbelasting omhoog. Weekers weet nu ook niet meer wat ie wil en waar ie de 156 miljoen vandaan moet halen, dus heeft dat tegen de media gezegd. Zo krijgt de hobbyist weer een slechte naam.
Nog geen enkel plan uit het regeerakkoord is door de tweede kamer gekomen, laat staan de eerste kamer. Je kunt dus van geen enkel plan zeggen dat het zeker is dat het doorgaat. Wel is zeker dat ze dit plan gaan voorleggen maar daar moet gewoon, zoals alle andere plannen, over gestemd worden.