Als je een rijbewijs hebt gevonden en ingeleverd bij de gemeente, wat doet de gemeente er dan mee?

Je leest dat je het steeds in moet afgeven bij gemeente of politie, maar wat doen zij er dan mee? Geven ze die terug? Of vernietigen ze, zodat de arme drommel een nieuwe aan moet vragen en bakken met geld kwijt is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (2)

Gevonden voorwerpen ALTIJD !!!! inleveren bij politie!!! vooral rijbewijzen en ID kaarten portometniks ook altijd netjes leeg terug brengen want wij zijn eerlijke mensen :D

Toegevoegd na 1 minuut:
maar gemeente of politie vernietigd het niet hoor ze houden het in bewaring totdat de jongen in kwestie toch gaat zoeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gemeente en politie (gevonden voorwerpen moet je vaker bij gemeente inleveren) die bewaren het 1 jaar. Normaliter is het, dat het daarna van jou is. Maar met een rijbewijs is het dan toch anders gok ik haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De politie gaat niet meer over gevonden voorwerpen. Dit is sinds enige tijd overgedragen aan de gemeente.
Als de gemeente/politie een id 'aangeboden' krijgt, kunnen ze aan de hand van het BSN de eigenaar opzoeken

Met het BSN krijgen zij inzage in je persoonlijke gegevens, dus ook je adres