Mijn boordcomputer van mijn auto was vanochtend herstart, wss door de vorst. Is dit normaal voor een accu die net een half jaar oud is?

Mijn accu is net een half jaar oud, Bosch geloof ik, en heeft vrijdag nog ruim 100km gereden. Hij startte wel in 1x maar de klok gaf 0.00 aan alsmede de trip- getallen.

11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De accu is dus prima ! Maar je boord computer kan mogelijk niet tegen vorst . Komt meestal vanzelf tot leven als het kwik weer stijgt .

Antwoorden (2)

Accu's lopen sneller leeg met vorst, zeker als je al een paar dagen de auto niet hebt gebruikt.

Toegevoegd na 29 seconden:
En tijdens het rijden laadt de accu bij door de dynamo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je auto nog gewoon startte, is de accu niet leeg geweest. Immers, hij kan niet uit het niets bijladen. Dat de boordcomputer zich heeft gerestart is niet goed, maar als er verder geen problemen zijn zou ik me er ook niet druk over maken. Als het probleem zich vaker gaat voordoen kun je overwegen om naar een garage te gaan. Wellicht dat er ergens een los contactje zit, of dat gesmolten ijzel ergens een kortsluiting heeft gemaakt.