Is Opel een Duits merk?

Opel adverteert met radiocommercials met Duitse zinnen, maar volgens mij is Opel van GM. Is Opel een Duits merk of niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3.1K

Antwoorden (2)

Adam Opel AG, vaak afgekort tot Opel, is een Duits autofabrikant die in 1862 werd opgericht door Adam Opel. Pas in 1899 werd de eerste auto van het merk geproduceerd. Sinds de omzetting in een Aktiengesellschaft in 1929 behoort Opel tot de General Motors-groep. Als gevolg hiervan zijn Opel-modellen ook bij andere merken van General Motors te vinden, zoals Vauxhall (Verenigd Koninkrijk) (vanaf eind jaren '70), Holden (Australië) en Chevrolet (onder andere Latijns-Amerika). Ook van drie voorgaande merken zijn af en toe modellen bij Opel te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, Opel is een Duits merk met een Amerikaanse eigenaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vanwaar de min? de bovenstaande 2 antwoorden geven geen antwoord op de vraag of het een Duits merk is of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het eerste antwoord wel, of ligt dat aan mij?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord is correct en bevat geen niet relevante uitweidingen.
Van mij dan ook een +.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@QuinJ98: er staat iets in over een fabriek uit 1862 en dat ze behoren tot de GM groep. er wordt verder niet uitgelegd dat het een Duits merk betreft met een Amerikaanse eigenaar; dat wordt feitelijk gevraagd.