Mijn automaat vriest vast in de P stand. Heeft iemand dit ook gehad en weet iemand oorzaak en oplossing?

Motor start wel en na 1 uur is de boel ontdooit en kan ie weer vanmuit de P stand. Hij staat niet op de handrem.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oorzaak ? Denk je dat het alleen de hendel is ? Spuit dan wat grafiet een btj maar misschien een vocht vreter in de buurt zetten . Een hete kruik , hand doek om het mechanisme , vlak Vd start . Ik had er nog nooit van gehoord . Mogelijk is de boel te nat ! Of met olie behandelt waar veel water in zit . Er bestaan spuit bussen met schone vorst vrij smeer middel . Maar ik denk nu ook zit er wel genoeg olie in je (versnelling's ) bak , dat kan ook stroef schakelen , veroorzaken met daarna vast lopen :( check dat zeker uit succes.

Het beste antwoord

Als je de auto op de handrem zet krijg je mogelijk hetzelfde probleem. Ook een oplossing is bij vries- en sneeuwweer de auto een uurtje in een parkeergarage te zetten. Als de sneeuw gesmolten is de auto -indien mogelijk- even lekker in het zonnetje zetten. Door de droge lucht zullen de portierrubbers ook meer drogen en geen problemen veroorzaken na een nachtje vorst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou een elektrisch kacheltje in de auto kunnen zetten of de automaat juist niet in de P-stand kunnen zetten en de handrem gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zit het niet in het bedienings mechanisme dan zou ik de automaat vloeistof eens verversen zit waarschijnlijk te veel vocht in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan ook zijn dat je bediening naar de automaatbak door een kabel word bediend,dus een binnenkabel door een buitenkabel.daar kan makkelijk vocht in zitten en dit bevriest dan heel vlug.
dus kabel losmaken en goed droog maken en flink vet erbij doen is de oplossing dan.
dus dan maakt het ook niet uit of hij in p of d of r staat. Dit gebeurt ook vaak bij motoren bij de koppelingskabel. succes ermee