rijbewijs 20 jaar verloren, nooit aangegeven bij de politie, kan het nu alsnog verlengd worden?

had toendertijd geen auto, nu wel en zou graag rijden met deze auto.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Er zijn 2 situaties met uw rijbewijs:
1. Verloren 20 jaar terug en geen aangifte gedaan
2. Het rijbewijs is verlopen

Volgens onderstaande site is het volgende aan de hand en hoeft u geen nieuw rijexamen af te leggen.

Verlopen
Uw rijbewijs is verlopen wanneer de data onder de kopjes "vernieuwen voor" en "geldig tot" zijn verstreken. U kunt uw rijbewijs bij uw gemeente vernieuwen. Opnieuw afrijden is niet meer nodig, behalve als u nog in het bezit bent van een rijbewijs dat vóór 1 juli 1985 is verlopen.

Stappen om een nieuw rijbewijs te krijgen:
1. Bel de politie of je alsnog aangifte van vermissing kunt doen. Dit is de makkelijkste oplossing.
1b. Ga naar het gemeentehuis, neem de aangifte mee en u kunt een nieuw rijbewijs aanvragen.
2. Kunt u geen aangifte meer doen, bel de gemeente of u in dit geval een nieuw rijbewijs kunt krijgen zonder aangifte een nieuw rijbewijs kunt krijgen.
3. Ook geen succes? Neem contact op met het RDW. ZIj kunnen u een echtheidsverklaring sturen waarmee u bij de gemeente kunt bewijzen dat u rijbevoegd bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee je moet alles opnieuw doen, helaas voor je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen die voor 1985 hun rijbewijs hebben gekaald hebben het probleem wel .
na "85 kan je hem verlengen .