Is dit een sleutel voor afstand bedienbare portier vergrendeling?

Er zit een soort van knop op maar dat doet niks.
Ik heb een oude Berlingo gekocht met centrale deur vergrendeling.
Volgens mij is dit een afstandbediening sleutel.
Mijn ander sleutel ziet er anders uit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zit er geen lampje naast de sleutel (ijzeren deel)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je er al een batterij ingedaan ?

Het beste antwoord

Veelal zijn de reserve sleutels goedkoper en niet voorzien van een afstand bedienbare deurvergrendeling.
Deze lijkt in eerste instantie wel op een van afstand bedienbare sleutel. Maar ooit zit er ook een knopje op waardoor er een lichtje gaat schijnen zodat je het slot kunt vinden.
Wanneer het niet werkt zijn er 2 mogelijke opties de batterij van de afstandsbediening is stuk of het gehele mechanisme is stuk dit wordt bij oudere auto's niet altijd gemaakt omdat de reparaties wel kostbaar kunnen zijn

Toegevoegd na 1 minuut:
Door de sleutel open te maken kun je makkelijk zien wat het eigenlijk is. Zit er een chip in dan is het voor een centrale van afstandbedienbare vergrendeling
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zitten 2 batterijtjes in.
Zal er nieuwe inzetten en kijken wat ie doet!
Thnx.

Andere antwoorden (2)

Vaak start de auto niet zonder dit beveiligings mechanisme. Maak maar eens een kopie van de sleutel en start maar. Dat lukt niet omdat dat bolletje aangeeft bij welke auto hij hoort. Ik had dit met mijn Astra.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neem contact op met Citroen nederland (zie link) of een dealer. Geef je kenteken door en je krijgt alle info die je nodig hebt. Kan je gelijk vragen wat een officiele tweede sleutel zou moeten gaan kosten en dan gaan zoeken op het internet naar een goedkopere surrogaat merksleutel.