Als je met je auto te water raakt. Wat zijn dan de beste tips om te overleven & dus weer boven water te komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Het beste antwoord

2 mogelijkheden of direct ! Dus auto komt vaak op het water terecht direct er uit raam open en eruit , direct . Anders helaas , meld het aan je mede passagiers !! :) Heel rustig riemen los !! Schoenen en jas uit laarzen zeker !! Neem baby of kind op schoot !!! Wacht helaas tot auto vol loopt adem daar !!! Dan pas kan deur open !! Vanwege de water druk ! Voor die tijd gaat niet :(:( elektrische ramen vallen ook vaak uit dus direct open zetten dan dus proberen er direct uit anders komt de golf water naar binnen via het raam lastig uit zwemmen . Er bestaan cursussen voor ! Maar het blijft hels . Dus gaat de deur of raam niet open ga naar de kant van de auto waar nog lucht is , dan na dat auto vol is kan de deur pas open als die niet al vast in de modder zit . Dus vlieg je door de lucht ramen open , drijf je op het water ramen open gordel los gooi je kind eruit en dan zelf , zo niet helaas wachten evt bellen , ademen uit lucht bel hoogste punt , is de tegen druk minder langzaam deur (raam openen ) . Oplossing , B Niet echt een aanrader gaan deuren niet open !!! Ga op passagier stoel zitten en Zet je benen tegen vooruit en ja langzaam drukken snel drukken werkt door de waterdruk . Hebje een safety hamer in de auto , daar mee kan je ook de gordels van passagier mee doorsnijden . Dit is allemaal afschuwelijk en loopt vaak niet goed af behalve bij James bond of zo . Hou het droog !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Extra tip: de hamer het liefste in het midden vooraan (rond de schakelpook) ophangen, zodat als de bestuurder bewusteloos is, de passagier er dan ook bij kan.

Andere antwoorden (4)

Alvast je gordels losmaken/snijden.
Wachten totdat de auto compleet gevuld is met water en daarna de deuren openen.
Niet gelijk als je te water raakt, want dan staat er teveel druk door het water op je deur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast bovenstaande, lichten aan, knipperlichten aan, raam open en eruit zo snel als mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de belangrijkste tip, ondanks alles vooral rustig blijven, als je in paniek raakt wordt de kans op overleven van een dergelijke situatie een stuk kleiner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook nog dit, als je op de kop ligt en de deuren willen niet open, dan moet je naar achterbank kruipen, en beide voeten tegen achterruit zetten, dan eruit duwen. Bij meeste auto's zit motor voorin, dus zal de auto voorover zakken. Verder, altijd gordel om, anders ben je waarschijnlijk bewuseloos en kom je er helemaal niet uit. Tip ga een keer in zwembad oefenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oefen je dit in een zwembad?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt regelmatig van die oefen dagen, dat je met een auto gecontroleerd te water gaat, incl. duikers voor de veligheid.