Waar kan je terecht met klachten tegen Euromaster?

Ik heb mijn auto gebracht naar automaster met een probleem. De oorzaak van het probleem konden ze niet vinden. Ze hebben geld ontvangen voor niets en de handrem hebben ze stuk gemaakt.
De manager van de vestiging ontkent alles en de hoofdkantoor wil een bewijs.

Mag Euromaster onze auto’s zo maar vernielen en als je protesteert, vragen ze naar bewijs?
Bewijs kan je nooit inleveren. Dit soort praktijken gebeuren toch alleen in Cuba en niet in Nederland.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
ronron1212
11 jaar geleden
hoezo alleen in cuba? en wat was er dan stuk aan je auto?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
echt niet alleen in Cuba hoor...

Antwoorden (2)

Ik kan me voorstellen dat ze bewijs willen hebben dat de handrem voordien nog niet stuk was.

Wat betreft de kosten terwijl ze niets hebben gevonden, dat is op zich logisch: Ze hebben er wel tijd in gestoken om de oorzaak te achterhalen. Die tijd moet betaald worden.

Toegevoegd na 3 uur:
by the weg: ik zie net dat ik eigenlijk geen antwoord op je vraag gegeven heb.

Met klachten moet je allereerst naar de vestiging van Euromaster waar het gebeurt is (heb je gedaan).
Wordt dat niet naar tevredenheid opgelost, dan is de volgende stap het hoofdkantoor (heb je gedaan).

De enige andere weg die je dan open staat is de geschillencommissie.
In dit geval zal het gaan om de Geschillencommissie Voertuigen:

"Welke klachten behandelt de Geschillencommissie Voertuigen?
De belangrijkste onderwerpen die de commissie kan behandelen zijn:
- Een door u particulier gekocht voertuig (auto, caravan, een camper, een vouwwagen)
- Dit voertuig kan nieuw of gebruikt zijn
- Reparatie of onderhoud van het voertuig
- De door u gekochte onderdelen voor het voertuig
- De door de ondernemer uitgevoerde keuring of een waarde-bepaling bij schade"

Meer informatie (en downloads van formulieren) vind je hier:

http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2177/voertuigen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een oude klacht, maar voor degenen die nu een probleem hebben: dDat staat in de Algemene Voorwaarden: VACO te Leiden. En pas op: Euromaster verwijst zelf naar Dekra en TÜV. Dat gaat vermoedelijk veel geld kosten en het is de vraag of je daar iets van terug ziet.